مرکز مشاوره آمین

مشاوره در زمینه های : خانواده - پیش از ازدواج- کودک و نوجوان- اضطراب و استرس

مرکز مشاوره آمین

مشاوره در زمینه های : خانواده - پیش از ازدواج- کودک و نوجوان- اضطراب و استرس

باورهای ما محکوم به شکست‌اند.

باورهای ما محکوم به شکست‌اند. زیرا زندگی از دستورات ما پیروی نمی‌کند. ممکن است این مسئله بیش از توان ما به نظر برسد اما اینطور نیست؛ زندگی بیش از توان باورهای ماست و هر روز آنها را خرد می‌کند؛ البته اگر خوش شانس باشیم! با خرد شدن باورهایمان، به اشتباه تصور می‌کنیم ماییم که فرو می‌پاشیم، اما در واقع تخیلات ما که خود را ذات و جوهر ما وانمود می‌کردند ناپدید می‌شوند.

و هیچ‌کس بهتر از کودکی که برخلاف امیدهای ما رفتار می‌کند، نمی‌تواند توهمات ما را در هم بشکند. مادری از پسرش در برابر آزار پدر محافظت نکرده بود. بعدها پسر از مادرش به این بهانه که او مقصر اصلی مشکلاتش است، باج خواهی می‌کرد و آنقدر به او فشار می‌آورد که تسلیم می‌شد! بعد از اینکه به آن مادر نشان دادم چطور پسرش از او باج‌ می‌گیرد و چگونه او تقلا می‌کند که بخشش پسرش را بخرد و چگونه سعی او برای خریدن صلح، به جنگ بیشتر منجر می‌شود؛ او گفت: این داره منو میکشه! به او گفتم: این داره توهمات تو رو می‌کشه نه خود تو‌‌ رو!

او لب هایش را جمع کرد و با گریه گفت: ولی من نمی‌خوام روابطمون آسیب ببینه! به او‌ گفتم: چطوری میتونی به چیزی که وجود نداره آسیب برسونی!؟ او با پسری خیالی که می‌خواست داشته باشد ارتباط داشت نه با پسر واقعی‌اش! اما می‌خواست پسرش با خود او رابطه داشته باشد؛ نه با تصویری که از مادرش برای خود ساخته بود! پسرش تصویر یک شیطان صفت را از مادرش می‌دید که سزاوار مجازات است نه خود مادرش را... مادر نیز می‌ترسید رابطه خوبی که در آرزویش بود، آسیب ببیند؛ در حالی که چنین رابطه‌ای سالها بود وجود نداشت.

با رها کردن توهمات خود، می‌توانیم با حقیقتی که از آن وحشت داشتیم زندگی کنیم. وقتی آن زن از انتظار برای داشتن پسری که می‌خواست دست کشید؛ دیگر سعی نکرد عشق او را بخرد و در عوض، عاشق پسر واقعی‌اش شد. باج‌گیری به آخر رسیده بود.

شما وابستگی به چه باورها و توهماتی را کنار گذاشتید تا توانستید با واقعیت روبرو شوید؟

  دروغ‌هایی که به خود می‌گوییم
         جان فرد ریکسون




مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی آمین 

تعیین وقت مشاوره : 77955526-021

زندگی مشترک


وقتی وارد زندگی مشترک شدید، بعضی چیزها باید تغییر کند و رضایت از زندگی مستقیما وابسته به میزان انعطاف‌پذیری زوجین است.


باید یاد بگیریم که گاهی پای بگذاریم روی تمایلاتمان،

آدم است دیگر، یک روز حالش خوش نیست، یک روز هورمونهایش تنظیم نیست، یه روز به هر دلیل خلقش پایین است. در اون روز طرف را با چراهای فراوان بازخواست نکنیم.


یاد بگیریم زندگی مشترک میدان جنگ نیست، میدان همدلی و درک متقابل است، اصلا وقتی قدرت کنار آمدن با ناملایمات و تنش های دیگری را نداری، بهتر است زندگی تشکیل ندهی،

اگر احساس می کنی به پختگی درک دیگری و گذشت نرسیده ای چه نیازی به درگیر شدن در مسولیتهای زندگی مشترک داری، 

 

 زندگی مشترک یادگیری، انعطاف، بخشش و بزرگی می خواهد.


آدرس: نارمک میدان هلال احمر به سمت هفت حوض_جنب دبستان توحید_پلاک۱۹ط۱

مرکز مشاوره آمین


شماره  هماهنگی وقت:  02177955526

چرا بازی کردن برای کودکان مهم است؟



محققان دریافته‌اند که بازی، تجربه‌های مختلف حسی، جسمی و شناختی به کودکان می‌دهد. این تجربه‌ها، ارتباطاتی را در مغز کودک ایجاد و به او کمک می‌کند تا از نظر جسمی، شناختی، اجتماعی و عاطفی پیشرفت کند. بچه‌ها چندین سبک و روش را برای بازی در نظر دارند. آنها معمولا دوست دارند با شما بازی کنند. اما گاهی اوقات ممکن است ترجیح دهند که خودشان به تنهایی بازی کنند. در این شرایط، آنها در بیشتر موارد فقط از شما می‌خواهند تا آنها را در خلق بازی‌های جدید و ایده‌های جالب یاری کنید. گاهی نیز تمایل دارند با کودکان همسن و سال خود مشغول بازی شوند.


بازی‌ها به دو دسته کلی دارای ساختار و بدون ساختار تقسیم می‌شوند. بازی‌های بدون ساختار، بهترین نوع بازی برای کودکان خردسال است. این دسته از بازی، بسته به علاقه و روحیات کودک شما در آن زمان، شکل می‌گیرد. این بازی‌ها برنامه‌ریزی نشده است و به کودک شما اجازه می‌دهد تا از تخیل خود استفاده کند.


شما می توانید بخشی از بازی بدون ساختار فرزندتان باشید - یا نه. گاهی اوقات تنها کاری که باید انجام دهید این است که کودک خود را در جهت صحیح قرار دهید - به سمت اسباب بازی‌های روی زمین یا به طرف میز با مداد رنگی و کاغذ. بعضی اوقات ممکن است لازم باشد با نشان دادن مسیر بازی، کمی فعال‌تر باشید.


نمونه‌هایی از بازی‌های بدون ساختار:بازی‌های خلاقانه به تنهایی یا با دیگران، از جمله بازی‌های هنری و موسیقی.بازی‌های تخیلی به عنوان مثال، ساخت خانه و کابین با جعبه یا پتو، لباس پوشیدن یا بازی حاضر شدن.کاوش در فضاهای بازی جدید یا مورد علاقه مانند کمد، حیاط خلوت، پارک، زمین بازی و...


بازی‌های ساختاری متفاوتند. این بازی‌ها سازمان یافته‌تر هستند و در یک زمان مشخص یا در یک فضای مشخص اتفاق می‌افتند و غالباً توسط بزرگسالان هدایت می‌شوند.نمونه‌هایی از بازی‌های ساختاری:انواع بازی‌های فکری-کلاس‌های آموزش زبان‌های خارجی-کلاس‌های شنا-کلاس‌های ورزشی، ریتمیک یا موسیقی


آدرس: نارمک میدان هلال احمر به سمت هفت حوض_جنب دبستان توحید_پلاک۱۹ط۱

مرکز مشاوره آمین


شماره  هماهنگی وقت:  0217795552



کمک به تنها خوابیدن کودک




برای شروع، کنار تخت کودک بنشیند تا زمانی که کودک به خواب برود، در شب بعد کمی دورتر از تخت بنشینید و هر شب ته تدریج این فاصله را بیشتر کنید تا جایی که از اتاق خارج شوید و جلوی در اتاق و در دیدرس کودک بنشینید به طوری که بتوانید با کودک حرف بزنید.

در زمان اجرای این شیوه بهتر است با کودک ارتباط چشمی و فیزیکی برقرار نکنید.

خواندن یک کتاب برای کودک می تواند مفید باشد.به یاد داشته باشید که نوازش کودک قبل از خواب باعث آرامش بیشتر کودک می شود.



آدرس: نارمک میدان هلال احمر به سمت هفت حوض_جنب دبستان توحید_پلاک۱۹ط۱

مرکز مشاوره آمین


شماره  هماهنگی وقت:  0217795552


#سوگ چیست؟


:black_circle:

:heavy_check_mark:سوگ به احساس ذهنی که ناشی از فقدان پدید آمده گفته می شود. به غیر از مرگ، بسیاری از فقدانها نظیر قطع رابطه، از دست دادن شغل یا رفتن فرزندان از خانه می توانند اندوه به دنبال داشته باشند. در خصوص کنار آمدن و حل اندوه یا سوگ، صرف نظر از منبع آن، افراد باید بتوانند درباره ی نیازهای درونی و احساسات خود صحبت کنند.

:heavy_check_mark: افراد سوگوار معمولا از بی عدالتی در مورد خودشان اندوهگین می شوند. آنها ممکن است با این واقعیت روبه رو شوند که دلیلی برای توجیه فقدانی که آنها تجربه کرده اند، وجود ندارد.
مراحل سوگ عبارتند از شوک و انکار، خشم، چانه زدن، افسردگی و پذیرش.

77845868
77955526