مرکز مشاوره آمین

مشاوره در زمینه های : خانواده - پیش از ازدواج- کودک و نوجوان- اضطراب و استرس

مرکز مشاوره آمین

مشاوره در زمینه های : خانواده - پیش از ازدواج- کودک و نوجوان- اضطراب و استرس

مهارت ارتباط


مراحل مهم در تعیین 
#مرزها در ارتباطات:

۱. 
#خودآگاهی:
باید ببیند مرزهایتان کجاها قوی و کجاها ضعیف هستند و کجاها اصلاً وجود ندارند. چند مرز تازه برای خودتان بگذارید. چه کارهایی را دوست ندارید اطرافیان تان در برخورد با شما انجام بدهند یا چه حرف‌هایی را بزنند؟

۲. 
#آگاهی دهید:
دیگران را درمورد رفتارها و حرف‌های غیرقابل‌قبول شان مطلع کنید. به آنها کمک کنید بفهمند چطور می‌توانند به مرزهای جدید شما احترام بگذارند. بدون مقصر کردن کسی حرف‌هایتان را بزنید. مرزهایتان را به زبان بیاورید.

۳. 
#درخواست کنید:
به دقت و با آرامش به هر فرد بگویید که دوست دارید چه بگویند یا چه کاری کنند. آنها را به احترام گذاشتن به خودتان متعهد کنید.

۴. 
#پیگیری کنید:
پیشرفت آنها در برخورد با خودتان را به اطلاع آنها برسانید. به یاد دادن و تشویق آنها ادامه دهید. به آنهایی که به مرزهایتان احترام می‌گذارند، پاداش دهید.

۵. 
#هشدار دهید:
به آنها درمورد عواقب احتمالی نادیده گرفتن مرزهایتان هشدار دهید.

۶. 
#عواقب:
اگر آنچه انتظار داشتید انجام نشد، عواقب کار را اجرا کنید. عواقبی تعیین کنید که بر فرد مقابل اثر بیشتری داشته باشد تا خودتان.

۷. به 
#مرزهای_دیگران

احترام بگذارید:
به مرزهای دیگران تجاوز نکنید. مرزهای آنها را شناخته و به آنها احترام بگذارید.





شماره های تماس کلینیک روانشناسی و مشاوره  آمین  و  کیمیا روان 


آدرس: نارمک میدان هفت حوض_ابتدای گلبرگ شرقی،پلاک۷۱۴،طبقه دوم،واحد۴


#هماهنگی_وقت_مشاوره_حضوری

#02177955526

#09350633778

قدرت درونی ما



 همه ما نقاطی آسیب پذیر داریم. باید متذکر شوم که نگران شدن و انتقاد از خودم آن قدرها هم برایم آسان نبود و فهمیدم که زندگی هیچ پایانی بر چالش ها ندارد.

 شما برای مقابله با چالش ها و آسیب ها به قدرت درونی نیاز دارید و در حین اینکه این دو رشد می کنند، باید قدرت درونی شما نیز رشد کند تا با آنها تطبیق یابد. اگر شما می خواهید کمتر احساس اضطراب، تنش، عصبی بودن، زودرنجی، افسردگی، تنهایی، گناه یا ناکافی بودن داشته باشید، داشتن قدرت های درونی بیشتر به شما کمک خواهد کرد. 

 توانمندی های درونی برای داشتن زندگی شاد، مولد، و عاشقانه امری ضروریست. برای مثال، پژوهش های انجام شده بر روی مولفه قدرت و احساسات مثبت، نشان دهنده این است که استفاده از این دو مولفه، سطح اضطراب فرد و کنش پذیری او را  کاهش می دهد. این دو مولفه به درمان دردهای روان شناختی کمک می کند و انعطاف پذیری، بهزیستی و رضایتمندی را در زندگی بهبود می بخشد. 

 احساسات مثبت، در جستجوی «فرصت بودن» را تشویق می کنند، چرخه های مثبت خلق می کنند و موفقیت را ارتقا می بخشند. آنها  همچنین سیستم ایمنی شما را تقویت می کنند، از قلب تان محافظت می کنند و زندگی سالم تر و طولانی تری برای شما ایجاد می کنند.

 به طور متوسط، حدود یک سوم قدرت های فردی، ذاتی هستند، و به خلق وخو، استعدادها، و ابعاد ژنتیکی اش بستگی دارند و دو سوم دیگرش، در ارتباط با محیط ایجاد و پرورش می یابد و شما با رشد آ نها  به آن دست خواهید یافت. برای من این خبر مسرت بخشی است، زیرا بدین معناست که ما می توانیم شادکامی و سایر توانمندی های درونی مانند عشق، اثربخشی فردی، خردورزی و آرامش را در خودمان ایجاد و توسعه دهیم. کشف چگونگی رشد این قدرت های درونی می تواند مهم ترین چیزی باشد که خواهید آموخت.

شادکامی ماندگار
ا ریک هانسون

اینستاگرام


@amminclinic

@markaz_moshavereh_ammin


شماره های تماس کلینیک روانشناسی و مشاوره  آمین  و  کیمیا روان 


آدرس: نارمک میدان هفت حوض_ابتدای گلبرگ شرقی،پلاک۷۱۴،طبقه دوم،واحد۴


#هماهنگی_وقت_مشاوره_حضوری

#02177955526

#09350633778