مرکز مشاوره آمین

مشاوره در زمینه های : خانواده - پیش از ازدواج- کودک و نوجوان- اضطراب و استرس

مرکز مشاوره آمین

مشاوره در زمینه های : خانواده - پیش از ازدواج- کودک و نوجوان- اضطراب و استرس

مهارت مشکل‌گشایی در همسران

اولین گام ؛
یکی از مهارت‌هایی که همسران باید از‌ ابتدای‌ ازدواج فراگیرند،مهارت مشکل‌گشایی‌ است.همسران باید بیاموزند که هنگام بروز مشکل در روابط خود یا‌ دیگر‌ مسائل‌ زندگی‌ باید از هر گونه اقدام شتابزده بپرهیزند؛خونسردی خود را حفظ کنند،از حل‌ مشکل ناامید نشوند،همدیگر را‌ متهم‌ نکنند و بابزرگواری و کرامت نفس برای حل آن‌ مشکل بکوشند؛مهم‌ترین گام در‌ حل‌ مشکلات،پذیرفتن‌ آنها به شکل یک مسأله‌ است نه به صورت یک مشکل.زیرا وقتی مشکل را به عنوان‌ مشکل‌ می‌نگریم،از جایگاه‌ هیجان با آن برخورد می‌کنیم و آن را حل‌ناشدنی می‌کنیم؛ولی وقتی آن‌ مشکل‌ را‌ به شکل مسئله می‌نگرم،از جایگاه حل مسأله با آن برخورد می‌کنیم و به صورت‌ منطقی با آن‌ روبه‌رو‌ می‌شویم.بعد از پذیرش آن مشکل به عنوان مسأله باید مراحل زیر را برای‌ مشکل‌گشایی‌ مورد نظر قرار دهیم:
در اولین گام باید‌ این‌ مسأله‌ و مشکل به طور دقیق شناخته شود،از‌ دیگر‌ مشکلات‌ و مسائل جدا گردد تا بررسی آن امکان‌پذیر شود.
 

دومین گام؛

بررسی راه حل‌های مختلف‌ مسأله‌ با یاری دادن فکری و عملی‌ و مشورت یکدیگر‌ است.در‌ این‌ مرحله،راه‌حل‌های مسأله از طرف همسران بدون‌ قضاوت‌ و داوری درباره آنها ارائه می‌گردد.
 سومین گام ؛
آن است که همسران به بحث‌ و بررسی پیرامون راه حل‌های ارائه شده‌ می‌پردازند،و‌ راه حل‌های اجرا نشدنی‌ را‌ کنار گذاشته و راه حل‌ مناسب‌ را برمی‌گزیند.
 چهارمین گام ؛
برای حل مسأله،اجرای راه حل مناسب انتخاب شده است.زوجین‌ باید در‌ این‌ مرحله،هر کدام خود را متعهد‌ و ملزم‌ به اجرای راه حل‌ بدانند و برای‌ انجام آن‌ بکوشند.
برای موفقیت در حل مسأله و مشکل پیش‌آمده بین زوجین، چند عامل بسیار مؤثر است که یکی‌ از‌ عوامل پرورش روحیه سازگاری است.
 این عامل،نقش بسیار مهمی‌ در حل مشکل‌گشایی و حل اختلافات زناشویی و افزایش‌ خشنودی همسر دارد.

#فتانه _محمدی _مشاور


آدرس: نارمک میدان هلال احمر به سمت هفت حوض_جنب دبستان توحید_پلاک۱۹ط۱

مرکز مشاوره آمین


شماره  هماهنگی وقت:  02177955526


کلینیک

مشاوره در زمینه های 

خانواده-فردی-پیش از ازدواج

کودک و نوجوان، اعتماد به نفس

نوروفیدبک

اموزش مهارت های زندگی- همسرداری-فرزند پروری

آدرس: نارمک میدان هلال احمر به سمت هفت حوض_جنب دبستان توحید_پلاک۱۹ط۱

مرکز مشاوره آمین


شماره  هماهنگی وقت:  0217795552

مهارت های زندگی

مهارت های زندگی در واقع نوعی تمرین های رفتاری است که کمک می کند در موقعیت های مختلف زندگی بهترین واکنش و رفتارها را داشته باشید. همۀ انسان ها یکسری ضعف ها و نواقص رفتاری دارند، این ضعف ها آسیب های زیادی را برای شما و افرادی که با آن ها در ارتباط هستید به همراه خواهد داشت. از همین رو باید گفت مهارت های زندگی تضمین کنندۀ سلامت روان افراد جامعه هستند.

#فتانه محمدی  - روانشناس


تعیین وقت مشاوره : 77955526-021
مشاوره تلفنی:(تماس از تلفن ثابت):
شهرستان:9099071898

تفاوت درونگرایی با کمرویی



یک درونگرا از تنها بودن لذت می‌برد و بعد از گذراندن وقت زیادی با دیگران از نظر هیجانی تحلیل می‌رود. یک انسان کمرو لزوماً نمی‌خواهد تنها باشد امّا از تعامل با دیگران می‌ترسد.

می‌توان برای غلبه بر کمرویی به فرد کمک کرد امـّا درونگرایی درست مثل رنگ مو یا چشم بخشی از فرد است. به عبارت دیگر افراد می‌توانند برای کمرویی درمان شوند امّا برای درونگرایی این‌طور نیست.

درمان می‌تواند به یک فرد کمرو کمک کند، امّا تلاش برای تبدیل یک درونگرا به یک برونگرا باعث استرس می‌شود و به مشکل عزت‌نفس منجر می‌شود.

درونگراها می‌توانند راهبردهایی یاد بگیرند تا در تعامل با موقعیت‌های اجتماعی به آنها کمک کنند، امّا آنها همیشه یک درونگرا باقی می‌مانند.


تعیین وقت مشاوره : 77955526-021
مشاوره تلفنی:(تماس از تلفن ثابت):
شهرستان:9099071898

روابط


▫️عمیق ترین زخم های روحی معمولا ناخواسته و توسط نزدیکترین افراد زندگی وارد می شود...
ما در روابطمان مانند "جوجه تیغی" هستیم!
هر چقدر بیشتر به هم نزدیکتر بشویم تیغ هایمان بیشتر در بدن هم فرو می رود. غریبه ها به نسبت تعدادشان  آسیب روحی بسیار کمی برای ما دارند، در حالیکه آشنایان معمولا آسیب روحی عمیقی ایجاد می کنند.
 هر چقدر به هم نزدیکتر باشیم تیغ هایمان بیشتر در هم فرو می رود.
پس در روابط نزدیک باید تیغ هایمان را جمع تر کنیم و تحمل خودمان را افزایش دهیم.
وقتی عصبانی هستیم مانند جوجه تیغی آماده حمله، خارهایمان را باز نکنیم و مراقب باشیم به کسی که نزدیک ما است آسیب نزنیم...
در  زندگی مشترک بعضی ها این اشتباه  را می  کنند...

فتانه_محمدی