مرکز مشاوره آمین

مشاوره در زمینه های : خانواده - پیش از ازدواج- کودک و نوجوان- اضطراب و استرس

مرکز مشاوره آمین

مشاوره در زمینه های : خانواده - پیش از ازدواج- کودک و نوجوان- اضطراب و استرس

تکنیک هایی در رابطه با بهانه جویی کودکان در خرید

‍ 


این مطلب توسط تیم مرکز مشاوره آمین و مرکز مشاوره کیمیاروان و دکتر فتانه محمدی تهیه شده :



در مورد خرید از فروشگاه می‌توانید قانون بگذارید که مثلاً جمعه‌ها ما خرید می‌کنیم یا هر وقت رفتیم سوپرمارکت تو می‌توانی یک خوراکی بخری؛ این قوانین را هر خانواده‌ای می‌تواند بر اساس شرایط خودش بگذارد، اما باید به آن‌ها مقید باشید؛ حتی اگر کودک جیغ‌وداد و گریه کرد، نباید قانون را بشکنید و فقط باید کودک را از آن محیط خارج کنید و به او تأکید کنید که ما جمعه به خرید می‌آییم و امروز روز خرید نیست؛ در این صورت اگر کودک بازهم به جیغ و فریادش ادامه داد شما هیچ واکنشی به رفتار فرزندتان نشان ندهید و اجازه دهید هیجانش تخلیه شود. بعدازاینکه کودک آرام شد برای او توضیح دهید که ما باهم قرار گذاشتیم که جمعه‌ها خرید کنیم از این به بعد رفتیم فروشگاه اصرار نکن، چون من چیزی برات نمی‌خرم.»

کودک باید به این اطمینان برسد که با بدرفتاری و بهانه‌گیری نمی‌تواند به خواسته‌اش برسد یعنی اگر کودک یک‌بار گفت: فلان چیز را بخر و شما نخریدید، شروع به گریه کردن کرد، شما نخریدید و با جیغ کشیدن، شما تسلیم شدید و خواسته او را برآورده کردید، درواقع به او یاد دادید که هرزمانی که تو چیزی خواستی جیغ بکش تا من آن وسیله را برای تو فراهم کنم! پس باید به قوانینی که می‌گذارید پایبند باشید و نگران این نباشید که جیغ کشیدن کودک جلوی دیگران زشت است و بقیه می‌گویند چه مادر خسیسی! حاضر است گریه کودکش را ببیند، اما برای او چیزی نخرد! اگر این معیار‌ها را قرار دهید کودک متوجه می‌شود که شما در چه موقعیت‌هایی در اضطرار هستید و می‌توانید قانون را بکشند مثلاً کودک می‌داند که شما جلوی مهمان‌ها قاطعانه رفتار نمی‌کنیدلذا تمام خواسته‌هایش را در مقابل آن‌ها از شما مطالبه می‌کند. اگر می‌خواهید که این بدرفتاری‌ها خاتمه پیدا کند، تحملتان را بالا ببرید و نگران حرف دیگران نباشید بلکه او را سریع از آن محیط خارج کنید، زیاد در آن شرایط با او صحبت نکنید و قصد قانع کردنش را نداشته باشید، فقط قانون را تکرار کنید و بعدازاینکه آرام شد با او صحبت کنید.



شماره های تماس کلینیک روانشناسی و مشاوره آمین


آدرس: نارمک میدان هلال احمر به سمت هفت حوض_ورودی میدان۸۳_پلاک۱۹ط۱


 


#هماهنگی_وقت_مشاوره_حضوری


#02177955526


#02177845868




این مطلب توسط تیم مرکز مشاوره آمین و مرکز مشاوره کیمیاروان و دکتر مهدی لاهوتی تهیه شده است :


هنگام خرید پوشاک برای کودکان، والدین فقط مسئول تعیین این هستند که کودک به چه لباسی نیاز دارد و بودجه‌ و جنس مورد نیاز را مشخص کنند. انتخاب طرح و رنگ لباس با کودک است. بنابراین، والدین می‌توانند چند نوع لباس که از نظر جنس و قیمت مورد قبول است را برگزینند و به کودک اجازه دهند که رنگ‌ها و طرح‌های متفاوت را با هم مقایسه کند و هر کدام را که تمایل داشت انتخاب و خرید کند. توجه داشته باشید کودکانی که توانایی تصمیم‌گیری ندارند از اعتماد‌به‌نفس کافی برخوردار نخواهند بود.


شماره های تماس کلینیک روانشناسی و مشاوره  آمین  و  کیمیا روان 


آدرس: نارمک میدان هفت حوض_ابتدای گلبرگ شرقی،پلاک۷۱۴،طبقه دوم،واحد۴


#هماهنگی_وقت_مشاوره_حضوری

#02177955526

#09350633778