مرکز مشاوره آمین

مشاوره در زمینه های : خانواده - پیش از ازدواج- کودک و نوجوان- اضطراب و استرس

مرکز مشاوره آمین

مشاوره در زمینه های : خانواده - پیش از ازدواج- کودک و نوجوان- اضطراب و استرس

آموزش موسیقی عملکرد توجه و حافظه کودکان را تقویت می‌کند



محققان در این مطالعه برای اولین بار رویه کنترل توجه و رمزگذاری شنیداری را در مغز کودکانی که آموزش موسیقی می دیدند و گروهی دیگر از کودکان که آموزش موسیقی نمی دیدند و در گروه کنترل قرار داشتند، بررسی و مقایسه کردند.


لئونی کازل یک ویالونیست و  عصب شناس در دانشگاه «کاتولیک پاپی» در شیلی که ریاست این مطالعه را بر عهده داشت، گفت: این ۲ گروه از کودکان از لحاظ سن، بهره هوشی و میزان تحصیلات والدین تفاوتی نداشتند. تمامی کودکانی که تحت آموزش موسیقی قرار داشتند ۱۰ تا ۱۳ سال سن داشتند و همگی دست کم ۲ سال یکی از آلات موسیقی را می نواختند و برای حداقل 2ساعت در هفته تمرین می کردند.


تصاویر ام. آر. آی به محققان کمک کرد تا بتوانند دو مکانیسم اصلی عصبی را که تفاوت های ایجاد شده در توجه و عملکرد حافظه را نشان می دهد، توضیح می دهند. محققان گفتند: مهمترین یافته ما این است که به نظر می رسد دو مکانیزم مختلف زمینه ساز عملکرد بهتر توجه و حافظه کودکانی است که آموزش موسیقی می بینند.


یکی از این مکانیسم ها از عملکرد توجه عمومی حمایت کرده و دیگری از مکانیسم های رمزگذاری شنیداری پشتیبانی می کند.


نتایج این مطالعه در مجموع نشان داد که یادگیری نواختن ساز برای مغز مفید است. کودکانی که آموزش موسیقی می دیدند در آزمایشات توجه و حافظه، عملکرد به مراتب بهتری داشتند؛ این مطالعه نشان داد که این کودکان در مناطقی از مغز خود که به کنترل توجه و رمزگذاری شنیداری مربوط می‌شود، فعالیت بیشتری داشتند.این موضوع باعث می شود که این کودکان از قدرت حافظه، توجه و خلاقیت بالاتری برخوردار باشند و کیفیت زندگی آنها به مراتب بهتر باشد.


اینستاگرام

@amminclinic

@markaz_moshavereh_ammin

#مرکز_مشاوره_آمین #آمین


آدرس: نارمک میدان هلال احمر به سمت هفت حوض_جنب دبستان توحید_پلاک۱۹ط۱


شماره  هماهنگی وقت:  02177955526
                                                   09350633778

*اگر افکار خودکشی دارم چه کاری میتوانم انجام دهم؟*


اگـر افـکاری در مـورد خودکشـی داریـد، احسـاس تنهایـی میکنیـد، و یـا حـس میکنیـد کــه هیــچ کــس نمیتوانــد بــه شــما کمــک کنــد، و یــا ایــن کــه کســی بــه شــما اهمیــت نمیدهــد، بایــد بدانیــد کــه بیشــتر افــکار خودکشــی موقتــی هســتند، بهتــر میشــوند و یــا درمــان میشــوند. متخصصــان ســلامت، ســازمان هــای خیریــه، خانــواده و دوســتانتان بـه شـما کمـک خواهنـد کـرد از عهـده احساسـات خـود بـر آییـد و بـه شـما در پیـدا کـردن راهکارهایــی بــرای زندگــی کمــک میکننــد. 

موارد زیر کارهایی است که به شما در طول این زمان دشوار کمک میکند:

1 .با افراد قابل اعتماد صحبت کنید.

گاهــی اوقــات فقــط ابــراز احساســات و افکارتــان کمــک کننــده اســت. بــه یــاد داشــته 

باشــید شــما ممکــن اســت در وضعیــت ذهنــی همیشــگی خــود نباشــید. بنابرایــن برخــی احساســات میتواننــد گیــج کننــده باشــند، و صحبــت در مــورد 

آن هـا بـا شـخص دیگـری ممکـن اسـت بـه شـما کمـک کنـد.امـور را طـور دیگـری ببینیـد. کسـانی کـه ممکـن اسـت بـا گـوش کــردن، بــه شــما کمــک کننــد، عبارت انــد از:

دوســتان نزدیــک، والدیــن و اعضــای خانــواده، پزشــکان 

خانــواده، مراکــز مشــاوره تلفنــی شــامل خطــوط صــدای 

مشــاور ســازمان بهزیســتی، متخصصــان ســلامت روان شــامل 

روانپزشــک، مشــاور و روانشــناس بالینــی و ســلامت.

 ۲ .به پزشک  مراجعه کنید.

بــرای اینکــه از عهــده احساســات خودکشــی خــود برآییــد، مراجعــه بــه پزشـک عمومـی نزدیـک محـل زندگـی یـا مرکـز بهداشـتی- درمانـی روسـتایی یـا شـهری میتوانــد شــروع خوبــی باشــد. او قــادر خواهنــد بــود دریابــد کــه آیــا نشــانه هایــی از افسـردگی، و یـا دیگـر اختـلالات روانـی کـه در بـالا ذکـر شـد داریـد یـا خیـر. بـه یـاد داشـته باشـید کـه بیشـتر ،ولـی نـه همـه، افـراد بـا افـکار خودکشـی مبتـلا بـه یکـی از ایـن بیماریهـا 

میباشــند. بســیاری از ایــن بیماریهــا بــا موفقیــت درمــان میشــود. بــرای مثــال، اگــر افســردگی داریــد، درمــان افســردگی ممکــن اســت احســاس شــما را تغییــر دهــد. بعــد از درمــان، افــکار خودکشــیتان ســرکوب خواهــد شــد. 

3 .خدمات بیمارستان

پزشـکتان ممکـن اسـت شـما را بـه سـمت متخصصـان سـلامت روان ماننـد روانپزشـک، روانشـناس و مشـاور و... راهنمایـی کنـد. 

در مــوارد بحرانــی میتوانیــد بــه قســمت اورژانــس بیمارسـتان هـای عمومـی یـا روانپزشـکی مراجعـه کنید. پزشـک بـا شـما صحبـت کـرده و بـه افـکار و احساسـات خودکشـی شـما رســیدگی میکنــد. بســتری شــدن در بیمارســتان ناخوشــایند 

اســت ولــی بعضــی اوقــات در مواقــع حــاد توصیــه میشــود. 

 نکتــه 1 :وقتــی احســاس خوبــی نداریــد از مصــرف نوشــیدنیهای الکلــی و ســایر مــواد روانگــردان پرهیــز کنیــد چــرا کــه حالتــان را بدتــر میکنــد و منجــر بــه عکــس العمــل هــای ناخواســته بــا عــوارض جبــران ناپذیرخواهــد شــد.

 نکتــه ۲ :اگــر داروی بیــش ازحــد مصــرف کرده ایــد و یــا بــه صــورت جــدی بــه خــود 

صدمـه زده ایـد بـه دنبـال کمـک فـوری باشـید و بـا شـماره اورژانـس ۱۱۵ تمـاس بگیریـد یـا بـه اورژانـس بیمارسـتان برویـد. بـه یـاد داشـته یاشـید دلایلـی کـه افـراد بـه خاطـر 

آن هـا میخواهنـد خـود را بکشـند موقتـی انـد. مسـائل، قابـل حـل هسـتند.

در مـورد شـخص دیگـری کـه افـکار خودکشـی دارد، نگـران هسـتم. بـرای کمـک چـه کاری میتوانـم انجـام دهـم؟

اگـر نگـران دوسـت، همسـر و یـا خویشـاوندان خـود کـه افـکار خودکشـی دارنـد، هسـتید، 

مـی توانیـد کارهـای زیـادی بـرای کمـک بـه آن هـا انجـام دهیـد. کسـانی کـه بـه فکـر پایـان دادن بـه زندگـی خـود هسـتند، بسـیار ناامیدنـد. بنابرایـن نشـان دادن اینکـه کسـی بـه آن هـا اهمیــت میدهــد، بســیار مهــم اســت. مهمتریــن کاری کــه میتوانیــد انجــام دهیــد، گــوش دادن بــه آن هــا و اجــازه بــرون ریــزی احساســات و افکارشــان اســت. ایــن کار اغلــب بســیار 

موثـر اسـت. بعضـی اوقـات، تنهـا، داشـتن موقعیـت صحبـت کـردن بـا یـک نفـر دیگـر، موثـر اسـت. 

آن هـا را مجـاب کنیـد ازمتخصصیـن حـوزه سـلامت روان کمـک بگیرنـد بگوییـد کـه در ایـن مسـیر همـراه شـان خواهیـد بـود. بـه آن هـا پیشـنهاد حمایـت کنیـد و نشـان دهیـد کـه بـرای شـما بـه آن هـا اهمیـت میدهیـد. مرتـب بـه آن هـا سـر بزنیـد تـا نشـان دهیـد واقعـا

اهمیـت دارنـد. سـعی کنیـد افـکار و فعالیـت آن هـا را بـه سـوی چیزهایـی سـوق دهیـد کـه بـرای آن هـا لذتبخـش اسـت و ذهنشــان را از احساسـات منفـی دور نگـه داریـد. 

همچنیــن مــی توانیــد آن هــا را بــه مراکــز حمایتــی و درمانــی کــه در بــالا ذکــر شــد، راهنمایــی کنیــد. اگــر فکــر میکنیــد ممکــن اســت بیمــاری جســمی یــا روانشــناختی داشــته باشـند، آن هـا را تشـویق کنیـد بـه پزشـک  مراجعـه کننـد. اگـر فکـر میکنیـد همراهـی شـما کمـک کننـده اسـت، پیشـنهاد دهیـد کـه بـا آن هـا برویـد.

موفق باشید.


اینستاگرام

@amminclinic

@markaz_moshavereh_ammin


#مرکز_مشاوره_آمین #آمین


آدرس: نارمک میدان هلال احمر به سمت هفت حوض_جنب دبستان توحید_پلاک۱۹ط۱


شماره  هماهنگی وقت:  02177955526
                                                                   09350633778

________________________________

________________________________

#مشاوره_تلفنی _با_موبایل شماره 02174471111# را گرفته و 

#کد_مشاور 7328 وارد نمایید


چه چیزی سبب افسردگی میشود؟


افسـردگی علـت مشـخصی نـدارد و معمـولا بیـش از یـک دلیـل بـرای وقـوع آن وجـود دارد. ایــن دلایــل از فــردی بــه فــرد دیگــر متفــاوت انــد. از جملــه ایــن مــوارد میتــوان بــه حـوادث ناراحـت کننـدە زندگـی ماننـد تنهـا بـودن، فقـر و بیـکاری، مهاجـرت، از دسـت دادن عزیــزان و بیمــاری جســمی اشــاره کــرد. از طرفــی حوادثــی کــه شــما فکــر میکنیــد خــوب و  مثبـت انـد از قبیـل ازدواج کـردن، شـروع بـه کاری جدیـد، و حتـی زایمـان ،ماننـد آنچـه کـه در افســردگی پــس از زایمــان دیــده میشــود، میتواننــد بــه عنــوان یــک عامــل اســترس زا 

جهـت شـروع افسـردگی عمـل کننـد. بـه نظـر میرسـد برخـی افـراد در مقایسـه بـا دیگـران نسـبت بـه افسـردگی آسـیبپذیرترند. ایـن امـر ممکـن اسـت بـه دلیـل آسـیبپذیری بیشـتر ژنتیکـی و یـا بـه دلیـل تجربیـات اولیـه زندگـی و تأثیـرات خانـواده و محیـط بـر رشـد فـرد 

باشـد.هـم چنیـن، افـراد مختلـف بـه روشهـای مختلـف نسـبت بـه افسـردگی واکنـش نشـان میدهنـد. برخـی ممکـن اسـت غمگیـن و گوشـه گیر شـوند و برخـی دیگـر پریشـانی خـود را بـا مصـرف مـواد و یـا تحریک پذیـری بیـش از انـدازه نشـان دهنـد.

اینستاگرام

@amminclinic

@markaz_moshavereh_ammin


#مرکز_مشاوره_آمین #آمین


آدرس: نارمک میدان هلال احمر به سمت هفت حوض_جنب دبستان توحید_پلاک۱۹ط۱


شماره  هماهنگی وقت:  02177955526
                                                                   09350633778

________________________________

________________________________

#مشاوره_تلفنی _با_موبایل شماره 02174471111# را گرفته و 

#کد_مشاور 7328 وارد نمایید


افسردگی

افراد زیادی در فصلِ پاییز، دچارِ نابسامانیِ عاطفی می شوند و قسمتِ اعظمِ این موضوع، به کوتاهیِ روزها و هوایِ گرفته و ابریِ این فصل بر می گردد.

هوا سرد تر شده، روابط کاهش پیدا می کند و به تبع آن، گشت و گذار و تفریحات هم کمتر می شود.

اما به قولی؛ درمانِ هر دردی را باید در همان درد جستجو کرد.

در علمِ روانشناسی، روشی هست به نامِ (رنگ درمانی) و طبقِ تحقیقات انجام شده اصلی ترین رنگ ها در درمان افسردگی، رنگ های قرمز و نارنجی هستند.

و پاییز، کلکسیونِ زیبایی از بهترین رنگهاست.

کافیست برنامه ی مدونی برای پیاده روی در روزهای پاییز داشته باشید و برگهای خوشرنگ و زیبای اطرافتان را با اشتیاق و لذت، تماشاکنید و آرام و آهسته و با تداعیِ خاطراتِ خوب، در پیاده روهایِ شهر قدم بزنید. قدم زدن، برای روح و روان انسان، معجزه می کند.

لباس های با رنگ تیره نپوشید! رنگ تیره، استعداد عجیبی در تزریقِ ناامیدی و افکارِ منفی دارد، تا می توانید از خانواده ی رنگ های سرد، فاصله بگیرید.

خودتان را بیشتر از همیشه دوست داشته باشید و برای حفظِ سلامتی تان، از میوه های نوبرانه ی پاییز استفاده کنید.

بی حوصله نباشید! هر روز حتی به میزانِ کم، ورزش کنید، ورزش روحیه را تقویت می کند.

آبِ بیشتری بنوشید تا در طولِ روز، احساس نشاط و شادابیِ بیشتری داشته باشید.

و مهمترین مسئله؛ روابط اجتماعی است؛

تا حدِ امکان، ارتباط با اطرافیانتان را حفظ کنید.

اجازه ندهید ذهنتان فرصتِ مرورِ خاطراتِ ناخوشایند و تلخِ گذشته را پیدا کند. خودتان را مشغول کنید؛ با آدم هایِ خوب، با کارهایی که دوست دارید، با یادگیری، موسیقی یا هر چیز که حالتان را بهتر می کند.

بجای فکر کردن به مشکلات، آنها را با تمرکز و تلاش و آرامش، حل کنید!

برایِ افزایشِ بینش و انسجامِ فکری، زمان هایی را کتاب بخوانید و با دوستانتان تبادلِ عقیده داشته باشید.

پاییز ، چالشِ خوبی ست تا آدم ها یاد بگیرند؛ برایِ خوشبختی، باید از خودشان شروع کنند.

به اهدافت فکر کن،

کتاب بخوان،

شاد باش،

ورزش کن و

قدم بزن...

پاییز، معجزه ی زیبای آفرینش است، 

کافیست خودت را دوست داشته باشی!


اینستاگرام

@amminclinic

@markaz_moshavereh_ammin


#مرکز_مشاوره_آمین #آمین


آدرس: نارمک میدان هلال احمر به سمت هفت حوض_جنب دبستان توحید_پلاک۱۹ط۱


شماره  هماهنگی وقت:  02177955526
                                                   09350633778

________________________________

________________________________

#مشاوره_تلفنی _با_موبایل شماره 02174471111# را گرفته و 

#کد_مشاور 7328 وارد نمایید

_ فابینگ چیست و چگونه روابط اجتماعی و شخصی ما را تهدید می‌کند؟

_ فابینگ چیست و چگونه روابط اجتماعی و شخصی ما را تهدید می‌کند؟


وقتی از سرکار خسته به منزل بر می گردید و سر میز یا سفره شام همسر یا فرزند شما سرش را در گوشی تلفن همراهش کرده و با کلمات مبهم به شما پاسخ می دهد گرفتار فابینگ هستید. وقتی در مهمانی ها و دورهمی های دوستانه یا فامیلی بعد از سلام و احوالپرسی اولیه هر کس به گوشی همراهش مشغول می شود گرفتار فابینگ هستید. وقتی که در روابط عاطفی و زناشویی با شریک یا همسر خود به کافه ای رفته اید یا در منزل نشسته اید و یکی از شما مدام گوشی تلفنش را چک می کند گرفتار "فابینگ" شده اید.

یک مطالعه نشان داد که بیش از ۱۷ درصد افراد حداقل چهار بار در روز در حضور دیگران و به هنگام صحبت با آنها دزدکی تلفن‌شان را چک می‌کنند. تقریباً ۳۲ درصد افراد نیز  دو تا سه بار در روز فابینگ می‌کنند.

اگرچه شاید این رفتار چیز مهمی به نظر نرسد، اما تحقیقات نشان می‌دهد که فابینگ می‌تواند به روابط و سلامت روان شما آسیب برساند. 


_فابینگ (Phubbing) چیست؟


عمل نادیده گرفتن کسی که با شما صحبت می کند با توجه و نگاه کردن به تلفن همراه خود

یا به عبارت ساده تر: بی‌اعتنایی به دیگران با نگاه کردن به تلفن همراه.


_نیروی محرک این احساسات چیست؟


فابینگ ۴ نیاز اساسی انسان را تهدید می کند این نیازهای اصلی عبارتند از:

_احساس تعلق داشتن

_اعتماد به نفس

_زندگی معنا دار

_احساس کنترل داشتن

وقتی کسی پیش شما با تلفنش مشغول می‌شود، شما ممکن است احساس طردشدن و محروم شدن از مصاحبت او را بکنید. این می‌تواند تأثیر قابل توجهی بر سلامت روان شما داشته باشد.

تحقیقات همچنین نشان می دهد افرادی که دچار فابینگ هستند تمایل زیادی دارند تا تلفن‌شان همیشه در دسترس باشد تا با شبکه رسانه‌های اجتماعی ارتباط برقرار کنند و به این وسیله خلاء ارتباط حضوری یا رودررو را پر کنند. این شروع یک چرخه معیوب است.


_ سه نشانه دچار بودن به فابینگ به این شرح است:


همزمان دو مکالمه دارید، یکی از طریق تلفن و و یکی با شخص روبرویتان. شما به احتمال زیاد هیچکدام از این دو مکالمه را با موفقیت انجام نمی دهید و مطمئناً دچار فابینگ هستید.

سرمیز یا سفره غذا یا دیگر موقعیت‌های اجتماعی با تلفن خود مشغول می‌شوید. قرار دادن تلفن کنار بشقاب غذا علامت هشداری است که نشان می دهد به زودی ارتباطات خانوادگی تان دچار اختلال خواهد شد.

یادتان باشد، حتی لازم نیست تلفن خود را در حین مکالمه لمس کنید تا روی رابطه شما تأثیر منفی بگذارد. یک مطالعه نشان داده است که تنها وجود تلفن در دستان یا کنار شما باعث می‌شود همسر، فرزند، خانواده یا دوستان و همکارانتان کمتر با شما ارتباط برقرار کنند. 

بدون چک کردن تلفن نمی توانید شام، نهار یا صبحانه تان را تمام کنید. این نشانه‌ای از دلهره و ترسی واقعی در شماست. ترسِ از دست دادن تماس، پیام یا پست جدیدی در شبکه های اجتماعی. 


سه راه برای جلوگیری از فابینگ شدن:


_غذایتان را بدون تلفن بخورید.

_تلفن را از دسترس خود دور کنید.

_خود را به چالش بکشید.






اینستاگرام

@amminclinic

@markaz_moshavereh_ammin


#مرکز_مشاوره_آمین #آمین


آدرس: نارمک میدان هلال احمر به سمت هفت حوض_جنب دبستان توحید_پلاک۱۹ط۱


شماره  هماهنگی وقت:  02177955526
                                                   09350633778

________________________________

________________________________

#مشاوره_تلفنی _با_موبایل شماره 02174471111# را گرفته و 

#کد_مشاور 7328 وارد نمایید