مرکز مشاوره آمین

مشاوره در زمینه های : خانواده - پیش از ازدواج- کودک و نوجوان- اضطراب و استرس

مرکز مشاوره آمین

مشاوره در زمینه های : خانواده - پیش از ازدواج- کودک و نوجوان- اضطراب و استرس

اهمال کاری و تنبلی

این مطلب توسط تیم مرکز مشاوره آمین و مرکز مشاوره کیمیاروان و دکتر فتانه محمدی و دکتر مهدی لاهوتی تهیه شده :


به تعویق انداختن تنبلی است؟


اهمال کاری و تنبلی دو چیز متفاوت هستند. به تعویق انداختن، تاخیر در تکمیل یک کار است که می تواند به دلایل مختلفی مانند ترس از شکست، عدم انگیزه یا عدم درک نحوه شروع کار رخ دهد. تنبلی یعنی عدم تمایل به انجام هیچ کاری. برخلاف تنبلی، اهمال کاری ممکن است در فردی که معمولاً کاملاً سازنده و سخت کوش است رخ دهد.

یکی دیگر از تفاوت های اهمال کاری و تنبلی، پیامدهای آن است. به تعویق انداختن کار می تواند منجر به استرس، اضطراب و حتی افسردگی شود، به خصوص اگر کار برای مدت طولانی به تعویق بیفتد. تنبلی معمولاً باعث ایجاد چنین احساسات منفی نمی شود.

با این حال، با وجود اینکه اهمال کاری و تنبلی دو مفهوم متفاوت هستند، می توانند با یکدیگر تعامل داشته باشند. به عنوان مثال، اگر فردی به دلیل عدم تمایل به تلاش، تمایلی به شروع کار نداشته باشد، تنبلی می تواند منجر به اهمال کاری شود. برعکس، اگر فردی کاری را تا آخرین لحظه به تعویق بیندازد و مجبور شود برای انجام به موقع آن عجله کند، اهمال کاری می تواند منجر به تنبلی شود.

درک تفاوت بین اهمال کاری و تنبلی به منظور ارزیابی صحیح اقدامات خود و ایجاد استراتژی هایی برای مقابله با اهمال کاری مهم است.


شماره های تماس کلینیک روانشناسی و مشاوره آمین


آدرس: نارمک میدان هلال احمر به سمت هفت حوض_ورودی میدان۸۳_پلاک۱۹ط۱


 


#هماهنگی_وقت_مشاوره_حضوری


#02177955526


#02177845868





نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.