عذرخواهی :
عذرخواهی کردن یعنی ارزش آن رابطه بیشتر از غرورت برایت اهمیت دارد.
عذرخواهی یکی از نشانه های همدردی و احترام نسبت به فرد آزرده خاطر است که کدورت ها را از بین میبرد و قلب های شکسته را تسکین میدهد و سوء برداشت هارا نابود میکند.
بهتر است برای عذرخواهی زمان مناسبی انتخاب کنید که تنش های ایجاد شده در دوطرف آرام شده باشد و به او نشان دهید که از رفتار خود متاسف هستید به طوری که حالت چهره و لحن شما ناراحتی شمارا نشان دهد و بدون اینکه مسئولیت اشتباهتان را گردن شخص دیگری بیندازید ، بپذیرید.
گفتگویی ساده و واضح بهترین روش برای عذر خواهی است.
با کمال صداقت برای فرد مقابل توضیح دهید که قصد شما آزار دادن او نبوده است و باید به طرف مقابل فرصت داد تا درباره گفته هایتان فکر کند.
عذرخواهی وقتی موثر است که دربرابر کسی که باعث ایجاد رنجش و کدورت در قلب او شده ایم ، رفتاری عاطفی و از صمیم قلب داشته باشیم.
استفاده از کلمه “ولی” معذرت خواهی را بی اثر میکند ،مثل:
«من معذرت میخوام ،ولی ....
هنگام عذرخواهی باید نشان دهید از آنچه انجام داده اید پشیمان هستید و سعی در جبران دارید
_مراحل عذرخواهی
متاسفم
تقصیر من بود (توضیح اینکه چگونه این اتفاق افتاد)
حتما جبران میکنم
هنگاهی که از فردی دلخور هستید، دلخوری خود را پنهان نکنید ، زیرا آن دلخوری کوچک با یک دلخوری کوچک دیگر بزرگتر میشود و باعث بوجود آمدن کینه ای اذیت کننده میگردد.
به همین دلیل دلخوری خود را بیان کنید و از او درباره علت رفتار نادرستش بپرسید و از او توضیح بخواهید و اجازه دهید تا ابتدا عذرخواهی کند و رفتار اشتباهش را جبران کند
مشاوره در زمینه های
خانواده-فردی-پیش از ازدواج- طلاق
کودک و نوجوان، اعتماد به نفس
وسواس؛ اضطراب، استرس
انجام امور وکالتی در زمینه های:
طلاق یکطرفه،طلاق توافقی
مهریه،نفقه،اجرت المثل
حضانت فرزند
اموزش مهارت های زندگی- همسرداری-فرزند پروری
شماره های تماس کلینیک روانشناسی و مشاوره آمین و کیمیا روان
آدرس: نارمک میدان هفت حوض_ابتدای گلبرگ شرقی،پلاک۷۱۴،طبقه دوم،واحد۴
#هماهنگی_وقت_مشاوره_حضوری
#02177955526
#09350633778