مرکز مشاوره آمین

مشاوره در زمینه های : خانواده - پیش از ازدواج- کودک و نوجوان- اضطراب و استرس

مرکز مشاوره آمین

مشاوره در زمینه های : خانواده - پیش از ازدواج- کودک و نوجوان- اضطراب و استرس

راهکارهایی برای اتمام رابطه


اطمینان حاصل کنید که قصد پایان رابطه را دارید.
قبل از هر چیز، از پایان دادن ارتباط مطمئن شوید. به تمام دلایل خود برای قطع ارتباط خوب فکر کنید؛ سعی کنید هم با منطق و هم احساستان تصمیم بگیرید و از تصمیم‌های عجولانه و صرفا احساسی دوری کنید. این مرحله بسیار اساسی است، زیرا در صورتی که در اینجا نتوانید خوب خودتان را قانع کنید، بعدا دچار مشکل می‌شوید.
با روانی آسوده و آرام تصمیم بگیرید.
 سعی کنید زمانی که آشفته هستید یا هفته بسیار بدی داشته­ اید رابطه را به پایان نرسانید. بلافاصله بعد از دعوا و مشاجره نیز به فکر تمام کردن رابطه نیفتید زیرا طبیعی است که در حین بحث حرف‌هایی گفته می‌شود که از ته قلب نیست.

زمان و مکان مناسبی را انتخاب کنید. 
 پس از تصمیم‌گیری قطعی برای پایان دادن به رابطه، زمان و مکان مناسبی را برای مطرح کردن تصمیم خود انتخاب کنید. به هیچ عنوان زمانی که فرد آشفته و عصبی است و یا  هنگامی که می‌خواهد سرکار برود مسئله را با او در میان نگذارید. همچنین، در مکان‌هایی که احساس خوبی به آن‌ها دارید این کار را انجام ندهید. سعی کنید در  موقعیتی بی­طرف و خنثی در مورد این موضوع صحبت کنید.

رابطه را حضوری به پایان برسانید.

برای احترام به طرف مقابل، بهتر است رابطه را در حضور خود شخص به پایان برسانید. فقط زمانی می‌توان به صورت غیر حضوری این‌کار را انجام داد که طرف مقابل دور از شما باشد و بدانید تا مدت زیادی او را نخواهید دید. یا اینکه شخصیتی پرخاشگر و عصبی دارد و ممکن است به شما آسیب برساند. در این شرایط بهترین راه تمام کردن رابطه، از راه دور و به شکل تلفنی خواهد بود.

راهکارهایی برای جلوگیری از آسیب طرف مقابل
مسئولیت پایان رابطه را بپذیرید.

با گفتن جملاتی مثل” تو هم به من علاقه نداری“، ” تو دیگر مرا دوست نداری“، ” تو به من توجه نمیکنی” مسئولیت را به گردن او نیندازید و خود از پذیرش مسئولیت پایان رابطه شانه خالی نکنید . در غیر این صورت، طرف مقابل را درگیر کرده­اید و باعث می شوید احساس بی ارزشی کند و اعتماد به نفسش را در رابطه‌های بعدی و در زندگی خود از دست بدهد.
  جدایی خوب (چه زمانی جدایی خوب است؟)

 بعضی از کلیشه ها را کنار بگذارید.
 برای اتمام رابطه به طرف مقابل نگویید “من به درد زندگی با تو نمیخورم” “من برای تو مناسب نیستم” “بهتر از من می­تونی پیدا کنی“. این حرف‌ها بسیار کلیشه‌ای است و به غرور طرف مقابل توهین می‌کند. سعی کنید صادق باشید و به راحتی مشکلات خود را مطرح کنید.

رابطه را با قطعیت به پایان برسانید.

 به طرف مقابل نگویید دوست معمولی هستیم و دیدارهایمان را ادامه می‌دهیم. یا اینکه از این به بعد خواهر و برادریم، این حرف‌ها باعث می‌شود فرد احساس کند، هیچ ارزشی برای رابطه قائل نیستید و احساس سرخوردگی شدیدی کند. در نتیجه، وقتی که تصمیم جدی برای قطع رابطه گرفتید ارتباط و دیدارهایتان را به طور کامل قطع کنید.

به اعتماد به نفس طرف مقابل آسیب نزنید.

 شما وظیفه دارید صادقانه مشکلات را با او در میان بگذارید. ولی از زدن بعضی از حرف‌هایی که باعث شود عزت نفس و اعتماد به نفس طرف مقابل آسیب ببیند پرهیز کنید. برای مثال اگر از نحوه حرف زدن او بدتان می آید لازم نیست آن‌را بیان کنید. فقط سعی کنید به او بفهمانید شخص مناسبی برای یکدیگر نیستید “همین“

هنگام اتمام رابطه فقط روی نکات منفی و مشکلات تاکید نکنید.

 به خوبی‌ها و نکات مثبت طرف مقابل اقرار کنید و لحظات خوبی که با هم داشتید را یادآوری کنید. این کار باعث می‌شود که او احساس ارزشمندی نماید.



مشاوره در زمینه های 

خانواده-فردی-پیش از ازدواج- طلاق

کودک و نوجوان، اعتماد به نفس

وسواس؛ اضطراب، استرس

 

انجام امور وکالتی در زمینه های:

طلاق یکطرفه،طلاق توافقی

مهریه،نفقه،اجرت المثل

حضانت فرزند 

اموزش مهارت های زندگی- همسرداری-فرزند پروری


شماره های تماس کلینیک روانشناسی و مشاوره  آمین  و  کیمیا روان 


آدرس: نارمک میدان هفت حوض_ابتدای گلبرگ شرقی،پلاک۷۱۴،طبقه دوم،واحد۴



#هماهنگی_وقت_مشاوره_حضوری

#02177955526

#09350633778

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.